مقایسه ویپ (voip) و سانترال
نوشته شده توسط : ساحل

ویپ (voip)
ویپ VoIP ( اقتباس از Voice over internet protocol ) به معنای (انتقال مقارن مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با اسم IP تلفنی نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید .

در روبرو استفاده از خطوط تلفن سنتی ،ویپ VoIP از فن آوری دیجیتال استفاده می نماید و نیازمند یک پیوستگی broadband همانند DSL است .

ویپ VoIP یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به دیتا های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند.

یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند.

فقط بس است خرج ISP را بپردازید.

هدف از این‌کار غلبه گام‌به‌گام بر چالش‌هایی است که انتقال شدامد صوتی را برروی بستر نه چندان باکیفیت شبکه‌های محلی با خطر روبه‌رو می‌سازد.

از این‌رو طی کردن این مسیر، لازمه تضمین کامیابی پروژه های ویپ VoIP سازمانی است.

تفاوت VOIP نسبت به سانترال

مکالمات تلفنی مبتنی بر IP، تفاوت‌های بنیادینی با ارتباطات دیتا دارند و کیفیت این مکالمات ارتباط تنگاتنگی با تاثیر شبکه دارد.

به‌طوری‌که هرگونه تاخیر در تبادلات سطح شبکه، افت کیفیت محسوسی را به به اتفاق خواهد داشت.

التزام مدیران شبکه به ارتقای کارایی LAN، خطوط و تجهیزات دسترسی به شبکه گسترده، و به‌کارگیری ابزارهای مدیریت و کنترل کیفیت، شرط موفقیت پروژه‌های ویپ VoIP استُ.

مقدمه:
ارتباطات یگانه از نیازهای حیاتی بشریت است و انسان همواره به پیگیری آفرینش فن آورهائی بوده است که بتواند با استفاده از آنان با دیگر همنوعان خویش پیوستگی پایدار نماید .

در ماضی ای نه چندان بعید که انسان به کارگیری اینترنت را تجربه نکرده بود ، ارتباطات محاوره ای صرفا” از طریق تلفن و به کمک خطوط PSTN ( اقتباس از Public Switched Telephone Network ) ، سپریدن می گردید .

ابداع کامپیوترهای شخصی ، فن آوری های جدید ارتباطی نظیر تلفن های سلولی و نهایتا” اینترنت نمونه هائی در این مقوله می باشند که باعث شده است انسان بتواند با استفاده از سرویس های جدیدی نظیر نامه الکترونیکی ، چت و مواردی‌ دیگر با دیگر افراد وابستگی پایدار نماید.
در حال آماده می توانیم نظاره گر یک انقلاب واقعی در پهنه ارتباطات باشیم .

هر شخص با استفاده از رایانه و اینترنت می تواند با سایر افراد مورد علاقه خویش وابستگی برپا نموده ، دیتا ای مبادله و یا از طریق امکانات نرم افزاری موجود با یکدیگر تبادل نظر نمایند .





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: